Dump the drugs
Botar las drogas

  • English
  • Español

Dump the drugs

Collected at Columbia.

Collected at Columbia.

National Prescription Drug Take Back Day was hosted on April 28 by Columbia University Medical Center (CUMC).

The day aims to provide a safe, convenient, and anonymous means of disposing of prescription drugs, while also educating the general public about the potential for abuse and medications.

According to the 2015 National Survey on Drug Use and Health, 6.4 million Americans abused controlled prescription drugs. The study shows that a majority of abused prescription drugs were obtained from family and friends, often from the home medicine cabinet.

The DEA’s Take Back Day events are intended to help prevent drug addiction and overdose deaths.

Authorized, year round collections can be found at the following link: https://bit.ly/2j2NVww

Botar las drogas

The day offers a safe disposal.

El día ofrece una eliminación segura.

El Día Nacional de Devolución de Medicamentos Recetados fue organizado el 28 de abril por el Centro Médico de la Universidad Columbia (CUMC, por sus siglas en inglés).

El objetivo del día es proporcionar un medio seguro, conveniente y anónimo para deshacerse de los medicamentos recetados, al tiempo que se educa al público en general sobre el potencial de abuso y medicamentos.

De acuerdo con la Encuesta Nacional de Uso de Drogas y Salud 2015, 6.4 millones de estadounidenses abusaron de medicamentos recetados controlados. El estudio muestra que la mayoría de los estos medicamentos se obtuvieron de familiares y amigos, a menudo del botiquín casero.

Los eventos del Día de Devolución de la DEA están destinados a ayudar a prevenir la adicción a las drogas y las muertes por sobredosis.

Las recolecciones autorizadas durante todo el año se pueden encontrar en el siguiente enlace: https://bit.ly/2j2NVww.