World Wildlife Day at UN
Día Mundial de la Vida Silvestre en la ONU

  • English
  • Español

World Wildlife Day at UN

World Wildlife Day celebrations were held at the United Nations.

Students from Comp Science High in the Bronx were among those who attended World Wildlife Day celebrations at the United Nations on March 3.

The students are part of the Wildlife Conservation Society’s Education Department at the Bronx Zoo. The group is intended to provide young people with a voice on environmental and conservation issues.
Also in attendance were young people from the Dalton School in Manhattan and PS 154 in Brooklyn.

Based at the Bronx Zoo, the Wildlife Conservation Society (WCS) saves wildlife and wild places worldwide through science, conservation action, education, and inspiring people to value nature.

For more info, please visit wcs.org.

Día Mundial de la Vida Silvestre en la ONU

La iniciativa se centra en los jóvenes y los problemas ambientales.

Los estudiantes de Comp Science High en el Bronx estuvieron entre los asistentes a las celebraciones del Día Mundial de la Vida Silvestre en las Naciones Unidas el 3 de marzo.

Los estudiantes son parte del Departamento de Educación de la Sociedad para la Conservación de la Vida Silvestre en el Zoológico del Bronx. El objetivo del grupo es proporcionar a los jóvenes una voz en temas ambientales y de conservación.

También asistieron jóvenes de Dalton School en Manhattan y la PS 154 en Brooklyn.

Con sede en el Zoológico del Bronx, la Sociedad de Conservación de la Vida Silvestre (WCS, por sus siglas en inglés) salva la vida silvestre y los lugares salvajes de todo el mundo a través de la ciencia, la acción de conservación, la educación y la inspiración de las personas para valorar la naturaleza.

Para obtener más información, por favor visite wcs.org.