A step up
Un paso adelante

  • English
  • Español

A step up

Art installation unveiled on 187th Street stairs

The steps at 187th Street, connecting Fort Washington Avenue and Overlook Terrace, are part of a new art installation presented by the Department of Transportation (DOT).

 

Before and after.

Before and after.

The DOT’s Urban Arts Project, which also sponsored the pod sculpture currently displayed in Inwood, has chosen the iconic uptown step-street for its latest temporary display.

A painted design, intended to honor the area’s Revolutionary War heritage, has been added to the stairs by artist Steed Taylor, who has said “roads are the skin of a community.”

photo-1(web)

Artist Steed Taylor at work.

The design is a tribute to the soldiers who died while defending the Fort Washington area during the American Revolution.

A DOT spokesperson said the project was completed on Sun., Sept. 14th after a few days of work.

The artwork will remain on the steps for a period of one year.

Taylor, whose work has been shown throughout the New York area, is known for his “road tattoo” art on public streets.

Described by the artist as “commemorative, site-specific, community-based public artworks,” the road tattoos represent Taylor’s vision of repurposing common public spaces for art and memorials.

In 2012, the DOT also sponsored one of Taylor’s road tattoo installations on the Naples Street steps in the Kingsbridge section of the Bronx.

By Gregg McQueen

Un paso adelante

Instalación de arte llega a la escalinata de la calle 187

El artista Steed Taylor trabajando.

El artista Steed Taylor trabajando.

La escalinata de la calle 187, que conecta la avenida Fort Washington con Overlook Terrace, es parte de una nueva instalación de arte presentada por el Departamento de Transporte (DOT por sus siglas en inglés).

El proyecto de Artes Urbanas del DOT, que también patrocinó la escultura pod que se muestra actualmente en Inwood, eligió la emblemática escalinata del norte del condado para su última exposición temporal.

Un diseño pintado por el artista Steed Taylor que busca valorar el patrimonio de la zona de la Guerra Revolucionaria ha sido añadido a las escaleras. El artista dijo que “los caminos son la piel de una comunidad”.

El diseño es un homenaje a los soldados que murieron defendiendo el área de Fort Washington durante la Revolución Americana.

De acuerdo con el DOT, el proyecto tomó un poco más de una semana para ser terminado, y la obra permanecerá en los escalones por un año.

La escalinata se mantuvo en uso mientras se completa el proyecto.
Taylor, cuya obra ha sido mostrada en toda el área de Nueva York, es conocido por su arte “del tatuaje de caminos” en la vía pública.

Ante y despues.

Ante y despues.

Descritas por el artista como “obras de arte públicas, conmemorativas, específicas del sitio y comunitarias”, los tatuajes de caminos representan la visión de Taylor de reutilizar los espacios públicos comunes para el arte y los monumentos conmemorativos.

En 2012, el DOT también patrocinó una de las instalaciones del tatuaje de caminos de Taylor en la calle escalera Naples, en la sección de Kingsbridge en el Bronx.

Por Gregg McQueen